2014: TUSSEN ALICANTE EN ALMERIMAR (week 2)

ZONDAG 26 JANUARI

IMG_8358 Hagel en sneeuw, onweer, wind en regen en temperaturen rond het vriespunt, zo ziet het er in Nederland uit! Hier is het strak blauw en de tempratuur loopt vandaag op naar 24 graden, de weermannen geven zelfs een 10 voor vandaag!! De stoelen staan al vroeg buiten, de zwemboek en het badpak gaat aan en we gaan volop genieten!! Hiervoor komen we naar Spanje!

IMG_8361 Aan het eind van de middag komt de Policia Local de rust verstoren, we staan zeggen ze op privéterrein en worden vriendelijk verzocht de plek te verlaten, we mogen wel voor één nacht verderop in de straat parkeren, maar zorg dan vooral wel dat je netjes in de vakken staat!!!!
‘s Avonds zoals gezegd naar Scallops om te eten, er zijn menu’s voor € 9,95, € 11,95 en € 13,95, wij eten als hoofdgerecht een iets te flauw gebakken vis met frite. Bij het eten dronken we 2 flessen wijn, we mogen nog 4 flessen mee naar huis nemen!

MAANDAG 27 JANUARI

IMG_8352 We brengen eerst de was naar de wasserette 500 meter verderop die we om 13.00 uur schoon en netjes gevouwen weer op kunnen halen. Om half elf lopen we weer naar Scallops en gaan de ontbijtbon verzilveren die we gisteren bij het afrekenen hebben gekregen!
Omdat we maar even op deze plek mogen blijven staan, gaan we na het ophalen van de was weer On Tour en rijden richting Alicate, in El Campello weten we een gedoogplek en we gaan kijken of we daar nog wel mogen staan.

IMG_8373 Het is weer een zon overgoten dag met temperaturen die weer oplopen tot boven de 20 graden, jammer dat we een groot gedeelte van de dag noodgedwongen in de camper door moeten brengen. Wachtend op de was mogen we geen stoelen buiten zetten en aan het begin van de middag zijn we op weg naar de volgende plek.
Al snel zitten we op de N-332 en die blijven we volgen tot El Campello, een mooie route door een prachtige omgeving waar de amandelbomen wit en roze gekleurd zijn.

IMG_8380 Het ziet er naar uit dat we in El Campello worden gedoogd, langs de rivier staan al een zestal campers en wij gaan er bij staan, hopen van harte dat we voorlopig even met rust worden gelaten.
Aan het eind van de middag zitten we onder het genot van een drankje nog even van de laatste zonnestralen te genieten. Om zes uur is dat voorbij, de wind wordt nu zo fris dat we naar binnen gaan en aan de bereiding van het avondeten gaan beginnen.

DINSDAG 28, WOENSDAG 29 EN DONDERDAG 30 JANUARI

IMG_8386 We zijn deze dagen in El Campello blijven staan en hebben genoten van de zon als die er was. Er stond wel veel wind, maar achter de parasol was het goed toeven en we zijn inmiddels al een beetje aan het verkleuren!
De stad zelf is niet zo interessant, saaie hoge appartementen en in deze tijd van een jaar een stille boulevard. Bij de haven staan ook campers, het uitzicht is daar wel mooier maar wij hebben meer privacy en kunnen op onze plek zonder problemen de stoelen buiten zetten.

IMG_8383Woensdag was een overwegend bewolkte dag en die hebben we goed benut en zijn richting Alicante gefietst, de op één na (Benidorm) de belangrijkste badplaats aan de Costa Blanca. Uit de collecties van het provinciaal museum valt op te maken dat al in de Romeinse tijd sprake was van een nederzetting. We zijn niet verder gekomen dan Sant Joan, een voorstad van Alicante, daar ging het fietspad opeens over in een zandstrand. Ede vroeg aan het echtpaar dat elke dag op de boulevard staat hoe we nu in de stad moeten komen!

IMG_8388 De donderdag was een superdag, onbewolkt met een niet al te harde wind en de wind die er was werd tegengehouden door de parasol! Het was in één woord: GEWELDIG, hiervoor hebben we zo’n eind gereden.

VRIJDAG 31 JANUARI

IMG_8393 Ook vandaag weer een mooie dag, wij gaan weer een stukje verderop, Ineke en Ede en Jaap en Anneke blijven nog even in El Campello, zij gaan morgen met de trein naar Benidoprm, wij zijn daar al een keer geweest en hoeven niet meer zo nodig.
De camper wordt weer afgetankt, de voorraad weer aangevuld en dan rijden we via Alicante naar Gran Alacant waar weer een mooie plek is om een paar dagen te blijven staan.

IMG_8399 Waar we woensdag op de fiets naar toe wilden komen we nu met de camper langs. Alicante ligt mooi aan een baai en tegen de heuvel aan ligt de wijk Santa Cruz, het schamele restant van oud-Alacant, dat bijna helemaal is opgeofferd aan de nieuwbouw. Dankzij deze wijk en de mooie promenade langs de haven geldt Alacant als een prettige stad om te wandelen, te winkelen en uit eten te gaan zo lezen we in onze reisgids. Vanuit de camper zien we de oude wijk aan ons voorbij glijden.

IMG_8404 Op de plek in Gran Alacant is het hartstikke druk, zo druk hebben we het hier nog nooit meegemaakt. Stonden ze altijd alleen maar aan de randen van het terrein nu staan ze ook al in het midden. We vinden toch nog een plekje, zetten koffie en houden in de gaten wanneer er campers vertrekken. Na een uurtje komt er een mooie plek vrij en we verkassen en kijken nu vanuit de camper uit over de duinen en zien zelfs de zee. We kunnen de stoelen weer buiten zetten en genieten van de zon die vandaag weer volop schijnt.

ZATERDAG 1 FEBRUARI

Markt in Santa Pola, 10 kilometer naar het zuiden, natuurlijk gaan we daar weer naar toe. Voorheen stonden we altijd bij de haven en gingen we er lopend heen, nu pakken we de fiets en rijden langs de kust naar de markt. We komen niet met lege handen terug, naast de noodzakelijke boodschappen zoals groente en fruit hebben we weer een paar echte Spaanse schoentjes gekocht, die van onze jongste kleindochter zijn versleten en dan zijn nieuwe altijd welkom! Simon koopt deze keer alleen een horloge van één van z’n kleinzoons, dat had hij beloofd!

IMG_8407 Tegen lunchtijd zijn we terug en het lijkt erop dat we de rest van de dag in de camper gaan doorbrengen, het is vandaag bewolkt en niet al te warm, het kwik komt niet hoger dan zo’n 16 graden. Gelukkig wordt het aan het eind van de middag beter, trekken de wolken weg en komt de zon nog een uurtje te voorschijn, we gaan even de benen strekken en lopen naar het parkje aan de overkant van de doorgaande weg en gaan over het strand terug naar de camper en dat was best nog even lekker.